7.14.2007

Müsait bir yerde Seçim var

Atladım bir otobüse temmuz ayının 22'ye vurduğu bir günde. Fonda MFÖ "süpermeeen olmak lazım bazen.." diyor ve çıkıyoruz yola.

Müsait bir yerde inmeliyim biliyorum. Otobüs tıklım tıklım zaten. AKP,CHP, MHP, SP, DP,GP,LDP,TKP, İP, XYZ...Duraklar belli yani. İnsanlar ilk duraktan itibaren inmeye başlıyorlar. İlk durakta ellerinde ampülleri "ılımlı islam"'cılar iniyorlar. Arkalarından gülerek bakıyorum nedense..İkinci durakta bir grup MHP'li "haşin" genç iniyor. Bıyıklarından kan damlıyor sanki, hepsinden ürküyorum. Sonra muhteşem seçim şarkılarıyla koca göbeklli bir grup "saadet kalk gideliiiim.." diyorlar ve gidiyorlar. Onları devrimci afişleri , mitinglerden taze dönmüş bir grup TKP'li izliyor. Arkasından "Baykala ragmen" CHP diyenler ve Beyaz gömleğiyle "herşey 1 Ytl olacak" diyen adamın peşinden anlamsızca gidenler sırasıyla duraklarında iniyorlar..

10 yılda 15 milyon genç.....80 küsür yılda toplasan bir adam eder mi?
Toplasan bizleri bir dava eder mi?


Otobüs gitgide tenhalaşıyor ama ben kılımı bile kıpırdatmıyorum. Otobüs otobanda ilerlerken önde bir adamın oturduğunu farkediyorum. Başında kalpağı, yüzünü seçemiyorum. Sadece ışığı yansıtan mavi gözler....Bir onlar farkediliyor.
Otobüs bir tepede duryor ve yıldızlı gece ovaya kurulmuş şehiri sararken biz o tepede oturup şehri izliyoruz Mavi Gözlü adamla. "Bir bidon benzin bir kibrit alıp yakmalı bu şehri" diyorum içimden, O aklımı okumuş gibi sigarasından bir nefes çekiyor ve başını çevirip bakıyor bana.

Mavi gözlerinde Ankara...

Kanayan sol yumruğuma başımdaki eşarba sarmak istiyorum, hep aynı senaryoda başrol değilde, yepyeni bir senaryo yazmak istiyorum. Bölünmek değil büyümek, kan kırmızı bir gerçek olmak istiyorum.

Ben tüm bunları söylerken O bana gülümseyerek bakıyordu.

"Hayalindeki Ankara bu muydu?" dedim sonra.

MAvi gözlerinde Ankara alev alev yandı. Ve yepyeni bir Ankara hayali parladı.

"Yeniden Samsuna çıkmalı.."dedi MAvi gözlü tüm heybetiyle.

No comments:

Post a Comment