5.01.2008

1 MAYIS


Tüm işçilerimizin işçi bayramını kutluyorum...


1977'de ölenlerin ardından 31 yıl geçti.Ve 1 Mayıs hala halkımızın, devletimizin malesef korkulu rüyası olmaya devam ediyor. Sahi neydi 1 mayısın önemi ?

"Birlik, mücadele ve dayanışma günü"

Benim doğumumdan 100 yıl önce yani 1886'da, Amerikada siyah ve beyaz işçiler günlük çalışma saatlerinin 8 saate indirilmesi için Kentukcy'de eylem yaptılar. Siyahlara kapalı olan Ulusal Park'a bütü işçiler elele girdiler. Böylece 1 mayısın işçi bayramı olmasının temeli atılmış oldu.

Türkiyede ise 1 Mayıs portresine baktığımızda pek de barışçıl, bütüncül yaklaşımlar göremiyoruz. 1977'de yaşanan katliam bunun kanıtı gibi. Amerika gibi ırkçı bir ülkede zencilerle beyazlar bir araya getiren bu bayram nedense ülkemizde ayrıştırıcı, bölücü ve öldürücü bir olgu haline geldi. Oysa bu gü "BİRLİK MÜCADELE ve DAYANIŞMA" günü.. Bu gün emeğin günü...olması gerekiyor en azından.

Başbakan ve sendikalar arası restleşme bakalım bu gün bizi nereye götüreek bilinmez. Sendikalar kitlesini kontrol altına alabileceği garantisini veriyor. Biraz havada kalan bir garanti bu sonuçta. Oysa benim bu konuda bir çözüm önerim var!!! Evet sevgili okur, yemedim içmedim Taksimde nasıl eylem yapılır adlı sorunsalı sendikalar adına çözdüm.!! Sevgili Sendikalara sesleniyorum. İyi dinleyin...

Çok sevgili RTE dün dediydi ki "Taksimdeki esnafın, yaşayanların can ve mal güvenliğini korumak zorundayız bi devlet olarak....". Şimdi yiğidi öldür hakkını yeme, RTE de bazen doğru şeyler söyler. Gerçi ayaktakımı benzetmesiyle beni benden aldı ya neyse...MAdem Sendikalar provakasyona engel olaacaklarından bu kadar eminler, o halde Taksimde yapılacak bir eylemdendoğacak bütün zararları karşılasınlar. Nasılım?

Oooo amma çok konuştum...Daha yazacak çok şey var oysa. Neyse tüm işçilerimizin bayramını kutlayarak binayı terk ediyorum.


3 comments:

  1. dini bayramlarda, konserlerde ve farklı etkinliklerde taksim açık ise, 1 mayısta da açık olmalı.

    ReplyDelete
  2. Jade has left the building.. Elvisin bayan versiyonu (tabii sadece iyi huylarini almi$ hali)...

    ReplyDelete
  3. Cemaatlere olduğunca hoşgörü sergileyen, ellerinde pkk bayrağı yürüyüş yapanlara sesini çıkarmayan polis yıllık stresini yine işçiler üzerinden çıkardı maalesef...

    ReplyDelete