12.12.2008

Cüzdanlara Dikkat!

Haftada ya da ayda bir cüzdanını döküp düzenleyen, derli toplu bir insan değilim hatta bir defasında nüfus cüzdanımı cüzdanımın içinde kaybetmişliğim bile vardır. Ama cüzdanımı yani bir kavram olarak cüzdanı hep önemsemişimdir. Fazlasıyla hemde...
İnsanoğlu parayı icad etti ve çok parası olmaya başlayınca onu yanında rahatça taşıyabileceği bir şeye ihtiyaç duydu ve CÜZDAN icad edildi...
Bu böyle mi oldu? Cüzdanın tek anlamı sizin için para taşıma aracı mı?

HAAAAAAYIIIIIR!!!

Bir insanın cüzdanı mahremidir. Konunun parayla ilgisi yok.Para sadece cüzdana giren önemli nesnelerden biri.Erkekler prezervatiflerini cüzdanda saklar, kaybolmasını en istemediğimiz küçük kağıt parçaları, resimler, kartlar..vs hepsi cüzdana girer. Neden, çünkü cüzdanımız en güvendiğimiz PARÇAMIZ'dır. Yani Lidyalılar'ın parayı icadından önce de CÜZDAN kavramı eminim vardır.Aksini ispat edebilen ya şimdi çıkıp konuşsun ya da sonsuza dek sussun!

Konuyu daha bir açalım.. Bir cüzdan da ne vardır. Ne olabilir? Hemen kendi cüzdanımı koyuyorum ortaya:
- Nüfus Kağıdım,
- Vergi kimlik no'mun olduğu kağıt
- Muhtelif kredi kartları, banka kartları,
- X YTL
- x YTL bozukluk
- Kartvizitler
- 26 Eylüle2006'ya ait bizzat şahsım tarafından bir arkadaşıma yazdığım not,
- Dünyada en çok değer verdiğim (ailemden sonra) 3 insanın resmi. (Evet üçü de vesikalık)
- Bir kaç telefon numarası.

İşte bu kadar. Hayatta en çok önem verdiğim, ve her zaman yanımda olmasını istediğim şeyler. (Para da bunlara dahil evet bundan gocunmuyorum! ). Beni anlatan şeyler. Bir hırsız çaldığında parayı belki kredi kartlarını alır ve gerisini bırakır. O zaman geriye sadece ve sadece benim özetim kalır. 3 vesialık, nüfus kağıdı ve o küçük not kağıdı... Ve bazen sadece kim oldğumu hatırlamak için bakmam gereken tek yer cüzdanım.


Issız bir adaya düşsem yanıma ne alırdım sorusunun cevabı değil belki ama bir gün hi bilmediğim bir yere gidecek olsam yanıma ne alırdım sorusunun cevabını biliyorum: Cüzdanımı alırdım.

Peki sizin cüzdanınız ne anlatıyor?

***
O üç vesikalıktan biri bana ait:)

1 comment:

  1. Libyalılar kim be? :))

    Not: Cüzdan taşımam. Kişiliksiz miyim aceba?

    ReplyDelete