7.10.2010

İbrahim Tenekeci

Çölde bu sefer yepyeni bir şairi okuyacaksınız. Yeni derken yanlış anlaşılmasın, benim için yeni bir şairden bahsediyorum. Bunca zaman nasıl keşfetmemişim, şaşıyor ve üzülüyorum.

"eline sağlık tanrım, leyla çok güzel olmuş.
tanrım eline sağlık, dünya da güzel olmuş.
keşke biraz ölmesem....."

İbrahim Tenekeci

Dergâh, Kırklar, Derkenar, Merdiven, Endülüs, Kardelen, Düş Çınarı ve Kaşgar dergilerinde göründü. 1998-99 yılları arasında Sağduyu gazetesinde kültür sanat editörü ve köşe yazarı olarak çalıştı. 1999'dan beri Milli Gazete'de köşe yazarlığı ve düşünce sayfası editörlüğü yapmaktadır. (biografi.net)


Yazarlar veya şairler hakkında ahkam kesmeyi sevmem, bu nedenle beğendiğim sözlerini ve şiirlerini paylaşarak konuyu kısa kesmek istiyorum.Kendisini keşfim şu şiir ile gerçekleşti;

Düş ve Dua
yağmura,nisana ve yaşıma aldanıp
uçurumları kıyı sanarak
ve dağlar erişilmeyince acı verir
sözünü unutarak
kaf dağına gitmek istedim

ırmak inadıyla yürüdüm uzaklara
bir derviş olup yürüdüm uzaklara

yanıldı denektaşım geriye döndüm
Kutsal Sözler Panayırı'na sığınıp
ipeksi bir sessizliğe büründüm:

bir hayat,mahçup ve duru
Tanrım,gülleri
ve sessiz harfleri koru.

İbrahim Tenekeci 

""İntihar, can alıcı bir konudur'', dedim. güldüler... "-ibrahim tenekeci


"Kendimi de koysam ayağımın altına yine de yetişemiyorum ey aşk, omzunun hizasına. " İ. Tenekeci

"Canımı yakıyor dünyanın güzelliği yetmiyor ömür, o büyük şiire rabbim, ne olursun sözümü kesme"
İbrahim Tenekeci


Herkese sevgiler, çöldekalın!

No comments:

Post a Comment