8.28.2012

Eylüller ve Başlangıçlar



Son günlerde delicesine takmış olduğum şarkılardan ikincisi  Gotye "Hearts A Mess". Bu yazıyı bunu dinleyerek yazıyorum, siz de bunu dinleyerek okuyabilirsiniz.

***
Bugün eskilerin tabiriyle "Ağustos 28". Yazın bitmesine 2 gün kaldı, İstanbul bu sabah itibariyle sonbahara girdi bile! Yağmur yağıyor .Islanıyoruz.

Yazın bitmesi demek hayati kararlar demek... Benim için en azından. Yazın bitmesi demek yeni başlangıçlar demek. Hepimiz yeni yılda "yeni bir hayata" başlayacağımızı sanıp, standart hayatlarımıza devam ederiz. Oysa hiç bir yılbaşı sabahı bir gün öncesinden farklı olmamıştır. Belki tek fark sıkıcı sabahlarımızın tadını normalden biraz daha fazla çıkarabiliyoruz. Üstelik bir de "Yeni yıla kiminle girersen tüm yılın onunla geçer" palavrası var ki inanın bunun sahici bir palavra olduğunun bizzat kanıtı benim. Yeni yıla kimle girdiysem ondan ayrı kaldım. Behzat'ın "Kimi sevdiysem bana düşman oldu" lafı gibi oldu bu biraz ama üzgünüm. True story.

Evet ne diyorduk, yeni yılda yeni şeyler başlamaz. Yeni şeyler Eylül'de başlar. Toplumsal takvim ve biolojik takvim bunu gerektiriyor. Okullar Eylül'de açılır, tatiller eylülde biter, eylülde işbaşı yapar pek çok çalışan, yeni başlayanlar eylülde başlar işlerine...vs. Yeni kapılar Eylül'de açılır.

Eylül 2012. Sanırım ilerde geçmişe dönüp baktığımda hayatımın dönüm noktası bu tarih olacak. Bu yaz öyle zor geçti ki benim için... Neyse ki yaz bitiyor. Yılın en sevdiğim zamanından kurtulmayı hiç bu kadar istediğimi hatırlamıyorum. Ama bitiyor. Eylül ile birlikte yeniden başlıyorum. Daha önceleri olduğu gibi.

Hayati kararlar, seçimler... Zor bir Eylül olacak biliyorum. Bir anda tüm hayallerinizi bir kenara koyup yeni hayaller kurmak zordur. Bu Eylül hayal kurmuyorum, savaşmıyorum, beklemiyorum. Sanırım ben bu Eylül "gidiyorum". Eveti doğru kelime bu sanırım. Gitmek...

***

Şarkı pek yazıyla alakalı olmadı. Olması da gerekmiyor.
Yeni bir hayat kuracak herkesin Eylül'ünü kutlarım.

Beyrut.